- ראשי
- קלפי מודעות
- קול הידיעה ערכת קלפים ספר לשקם את חדוות החיים מאת דון מיגל רואיס
קול הידיעה ערכת קלפים ספר לשקם את חדוות החיים מאת דון מיגל רואיס
ערכת קלפי קול הידיעה ספר קול הידיעה לשקם את חדוות החיים דון מיגל רואיז Don Miguel Ruiz לבחירה
ערכת קלפי קול הידיעה מכילה 48 קלפים ונוצרה ע"י דון מיגל רואיז( Don Miguel Ruiz) מחבר הספרים רבי המכר ארבע ההסכמות, ההסכמה החמישית והספר קול הידיעה.
בערכת קלפי קול הידיעה המחבר מזכיר לנו את האמת הפשוטה והעמוקה:
הדרך היחידה לסיים עם הסבל הרגשי שלנו ולהתחבר חזרה לשמחה שבחיים היא להפסיק להאמין לשקרים – בעיקר אלה אודותינו.
באמצעות ערכת קלפי קול הידיעה הוא מראה לנו כיצד להחזיר את האמונה שלנו באמת ולשוב אל ההיגיון הבריא שלנו.
הוא פותח את הדלת לתפיסת מציאות שהייתה לנו כשהיינו בני שנה או שנתיים – מציאות של אמת, אהבה ושמחה.
דון מיגל רואיז על קלפי קול הידיעה
כילדים קטנים, לפני שלמדנו לדבר, היינו לגמרי אותנטיים, המעשים שלנו הודרכו על ידי האינסטינקטים והרגשות שלנו, כלומר – הקשבנו ל “קול היושרה” השקט שלנו.
מאז שלמדנו לדבר, האנשים סביבנו לכדו את תשומת ליבנו ותכנתו אותנו עם ידע.
“קול הידיעה” קיבל חיים בתוך ראשנו, ומאז לא הפסיק לדבר, לשפוט, לרכל ולנצל אותנו, באופן תמידי, קול הידיעה מחבל באושר שלנו ומונע מאיתנו ליהנות ממציאות של אמת ואהבה.
בקלפי קול הידיעה אני רוצה להראות לך כיצד להשיב את קול היושרה השקט שלך ולמצוא שקט פנימי.
כשקול הידיעה יפסיק לשלוט בך, חייך יהפכו לחוויה של עצמי אותנטי, בדיוק כשם שהיו לפני שהתחלת לדבר. או אז, תימצא לך הדרך לחזור לאמת, לחזור לשמחה ולחיות חיים של אהבה
ספר קול הידיעה לשקם את חדוות החיים קול הידיעה מאת דון מיגל רואיס
הספר קול הידיעה מסביר שהדרך לסיים את הסבל הרגשי ולשקם את חדוות החיים היא להפסיק להאמין בשקרים ביחס לעצמנו וביחס לאחרים.
הספר קול הידיעה הנו ספר חודר המבוסס על חוכמה טולטקית קדומה, מראה לנו איך להבריא את אמונתנו באמת ולחזור לשכל הישר.
דון מיגל רואיס, מחבר הספר ארבע ההסכמות והספר ההסכמה החמישית וכן ערכות קלפים בשמות תואמים ארבעת ההסכמות וההסכמה החמישית מזכיר לנו בספר קול הידיעה אמת פשוטה ועמוקה: הדרך היחידה לסיים את הסבל הרגשי ולשקם את חדוות החיים היא להפסיק להאמין בשקרים – ביחס לעצמנו וביחס לאחרים.
בספר קול הידיעה רואיס גורם לנו לשנות את האופן שבו אנו תופסים את עצמנו ואת האחרים. לאחר מכן ספר קול הידיעה פותח את הדלת למציאות שהכרנו כשהיינו בני שנה ושנתיים – מציאות של אמת, אהבה ושמחה.
אנחנו נולדים בָּאמת, אך גדלים ומאמינים בשקרים… אחד השקרים הגדולים ביותר בסיפור של האנושות הוא השקר של חוסר השלמות שלנו
דון מיגל רואיס הוא שמאן מקסיקני, המקדיש את חייו למסירת החוכמה הטולטקית הקדומה.
עד כה יצאו לאור הספרי הבאים של דון מיגל רואיס: ארבע ההסכמות, ההסכמה החמישית, מעבר לפחד, קול הידיעה, השחקן, אמנות החיים והמוות הטולטקית.
בלשונית "הוראות הפעלה" בעמוד זה ישנו פרק מתוך ספרו של דון מיגל רואיס קול הידיעה.
הסבר קצר על חוכמת הטולטקית דון מיגל רואיס מפיץ חכמת הטולטקים
חוכמה הטולטקית של שליטי מרכז מקסיקו לפני אלף שנים/
הטולטקים שלטו במרכז מקסיקו לפני אלף שנים מהמאות ה-10 עד ה-12 ויצרו תורה חוכמה עתיקה שתפסה תאוצה עם הוצאת ספרו של דון מיגל ארבעת ההסכמות.
רואיס למד רבות על הרוחניות וגם החל ללמד קורסים על חוכמה הטולטקית.
הטולטקים היו נערצים בשל תורתם הרוחנית והמילה "טולטק" לפי רואיז, פירושה "גברים ונשים של ידע".
הטולטקים ידועים בעיקר בזכות הקמת העיר הגדולה טולה שחורבותיה נמצאים כ-40 קילומטרים מחוץ למקסיקו סיטי.
הטולטקים האמינו שהחיים הם חלום ושאנחנו תמיד חולמים, גם כשאנחנו ערים.
רואיז מציין שלפילוסופיה הטולטקית יש הרבה מן המשותף עם הדתות הגדולות ובמסורת הטולטקית אנו חייבים לפלס את דרכנו בערפל שמבלבל אותנו עם דעות ולא עם עובדות עלינו ללמוד לחזור לטבע שלנו
דון מיגל רואיס (מפיץ חכמת הטולטקים) כותב בספרו "ארבע ההסכמות" – "ברצוני שתשכחו את כל מה שלמדתם כל חייכם. זוהי תחילתה של הבנה חדשה, תחילתו של חלום חדש" ולאור התובנה הזו אני חיה".
נקודות להרהור מתוך ספר קול הידיעה קול הידיעה דון מיגל רואיס
• התודעה היא קרקע פורייה לתפיסות, רעיונות ודעות. אם מישהו משקר לנו ואנחנו מאמינים בשקר הזה, אותו שקר מכה שורש בתודעתנו, והוא יכול לגדול ולהתחזק, כמו עץ. שקר קטן אחד יכול להיות מדבק מאוד, להפיץ את זרעיו מאדם לאדם כאשר אנו חולקים אותו עם אחרים.
• הידע חודר לתודעה ומשכפל מבנה בתוך הראש, והוא כל מה שאנחנו יודעים.
• באמצעות כל הידע שבראשנו, אנחנו תופסים רק את מה שאנחנו מאמינים בו כאפשרי; אנחנו תופסים רק את הידע שלנו. ומהו הדבר שאנו יודעים? בעיקר שקרים.
• משעה שעץ הדעת חי בתודעתנו, אנחנו שומעים את המלאך שנפל מדבר בקול רם מאוד. אותו קול לעולם אינו חדל לשפוט. הוא מספר לנו מה נכון ומה לא נכון, מה יפה ומה מכוער. מספר הסיפורים נולד בתוך ראשנו, ושורד שם משום שאנחנו מאכילים אותו באמונה שלנו.
• גן העדן קיים כשעינינו הרוחניות פקוחות, כאשר העולם נתפס מבעד לעיני האמת. כאשר שקרים תופסים את תשומת לבנו, עינינו הרוחניות עצומות. אנחנו נופלים מחלום גן העדן ומתחילים לחיות את חלום הגיהינום.
• גן העדן שייך לנו משום שאנו ילדי השמיים. הקול בראשנו אינו שייך לנו. כשאנו נולדים, הקול הזה לא קיים בתוכנו. החשיבה מגיעה אחרי שאנחנו לומדים - ראשית את השפה, אחר כך נקודות מבט שונות, אחר כך את כל השיפוטים והשקרים. קול הידיעה מגיע עם צבירת הידע.
• לפני שאנחנו אוכלים את השקרים שבאים עם הידע, אנחנו חיים בָָּאמת. אנחנו דוברים רק אמת. אנחנו חיים באהבה בלי כל פחד. מרגע שיש לנו ידע, אנחנו שופטים את עצמנו כלא מספיק טובים; אנחנו מרגישים אשמה ובושה, חשים צורך להעניש ולהיענש. אנחנו מתחילים לחלום שקרים, ונפרדים מאלוהים.
• ברגע שאנו נפרדים מאלוהים, אנו מתחילים לחפש את אלוהים. את האהבה שאנו מאמינים שאין לנו. בני האדם מחפשים ללא הרף אחר צדק, יופי, אמת - מחפשים להיות כפי שהיינו לפני שהאמנו בשקרים: מחפשים את העצמי האותנטי שלנו.
אודות דון מיגל רואיס מחבר ספר קול הידיעה וקלפי קול הידיעה Don Miguel Ruiz
דון מיגל רואיס Don Miguel Ruiz נולד למשפחה של מרפאים, והתחנך באזור הכפרי של מקסיקו בידי אם שהייתה קוּראנדה (מרפאה) וסב שהיה נגואל (שמאן).
המשפחה ציפתה ממיגל לאמץ את המסורת העתיקה של ריפוי וחניכה, ולעביר הלאה את הידע הטולטקי האזוטרי, אך בהשפעת החיים המודרניים, בחר מיגל ללמוד רפואה ולהפוך לנוירוכירורג.
חוויה של כמעט-מוות שינתה את חייו הוא נרדם בנהיגה ומכוניתו התנגשה בקיר בטון.
דון מיגל זוכר שהיה מחוץ לגופו הגשמי כשצפה בעצמו מושך את שני חבריו מן המכונית למקום מבטחים. לאחר מכן לקה בתרדמת במשך שישה שבועות.
המום מן החוויה, הוא החל בחקירה עצמית אינטנסיבית, והתמסר ללימוד החוכמה העתיקה של אבותיו וחזר ללמוד אצל אמו, ועבר תהליך חניכה עם שמאן רב עוצמה שפגש במדבר מקסיקו.
סבו, שכבר נפטר, המשיך ללמד אותו בחלומותיו.
בשנת 2002 עבר דון מיגל התקף לב קשה ובניגוד לעצת רופאיו הוא סרב לנוח, והמשיך לנסוע בעולם וללמד את תורתו.
בשנת 2009 מצבו החל להידרדר במהירות, ובשנת 2010 הוא עבר השתלת לב.
לאחרונה מתלווים אליו במסעותיו בעולם שני בניו: דון מיגל רואיס ג’וניור ודון חוסה רואיס אשר ממשיכים את המסורת המשפחתית.
על פי המסורת הטולטקית, הנגואל מנחה את האדם אל החופש האישי. דון מיגל רואיס, נגואל משושלת אביר העיט, מקדיש את חייו למסירת החוכמה הטולטקית הקדומה.
כל התמונות והתיאורים הם קניין רוחני של החברות שאנחנו מייצגים ו/או של בעלי האתר וחלים עליהם כל החוקים של קניין רוחני ואין להעתיק/לשכפל ו/או לעשות שימוש ללא אישור ישיר של בעלי האתר.
89.00 ש”ח
105.00 ש”ח-
תשלום
מאובטח -
עד בית הלקוח
-
אחריות
מקיפה -
מוצר
איכותי
להלן כל הערכות והספרים של הוצאת פרג שמופיעים באתר מתנות לנשמה
ההסכמה החמישית ערכת קלפים ספר ההסכמה החמישית דון מיגל רואיס ג’נט מילס
ארבע ההסכמות ערכת קלפים ספר רב מכר ארבע ההסכמות דון מיגל רואיס
קלפי חוק המשיכה מאת אסתר וג’רי היקס חכמת אברהם
קול הידיעה ערכת קלפים ספר לשקם את חדוות החיים מאת דון מיגל רואיס
ערכת קלפי ביירון קייטי שיטת העבודה לחכמה פנימית
ערכת קלפי חמלה מאת פמה צ’ודרון ללמוד איך לעורר את הלב בחיי היומיום
משלוחים למה לקוחות קונים אצלנו
- משלוח חינם בקנייה מעל 499 ₪ אלא אם מצוין אחרת באתר למעט עבודות ממותגות או בהתאמה אישית.
- משלוח לנקודת איסוף קרוב לביתך/למשרד 8-15 ימי עסקים ממעמד החיוב 32 ₪ - מוגבל לחבילות בגודל מסוים- ייתכנו עיכובים שאינם תלויים באתר.
- שליח VIP עד הבית לכל הארץ 7-10 ימי עסקים ממעמד החיוב 39 ₪ - ייתכנו עיכובים שאינם תלויים באתר.
- משלוח בדואר רשום בעלות 27 ₪ תוך 5 ימי עסקים ממעמד החיוב זמן הגעת המשלוח ללקוח תלוי בדואר ישראל (לרוב בין 8 ל-14 ימים) - מוגבל למשקל עד 400 גרם ולחבילות בגודל מסוים - לא כולל מוצרים שבירים אלא אם הלקוח מתחייב שהמשלוח על אחריותו הבלעדית ואין אחריות של האתר לשבר. משלוח דואר רשום לא כולל דברים כבדים כגון מזרקות מים או מוצרים שבירים מזכוכית או קרמיקה ונתון לשיקול בלעדי של האתר.
- איסוף עצמי - בשלב זה אין אפשרות לאיסוף עצמי אלא רק בתיאום מראש לאחר רכישה.
- קניה מאובטחת ושירות לקוחות הכי טוב שיש.
- זמן אספקה מהיר יחסית.
משלוחים מתנות לחו"ל מישראל משלוח מתנות בישראל
האתר מציע מגוון מתנות ישראליות, מתנות אותנטיות מישראל, מתנות ישראליות מקוריות אותנטיות, מתנות מקוריות תוצרת הארץ ישראל, מתנות יודאיקה מיוחדות שניתנות למשלוח בארץ ולחו"ל או לחבר, חברה ידיד או חברים שעוזבים את הארץ לחול או ידידים חברים שעוזבים לשליחות.
אנחנו נבצע משלוח מתנות בארץ מהזמנה מחו"ל או משלוח מתנות לחו"ל לפי תיאום מראש באתר.
החלפת מוצרים פגומים
למרות ביקורת קפדנית שלנו ואיכות המוצרים שנבחרו בקפידה יתכן שמוצר יגיע פגום מסיבה כלשהי ואנו נדאג להחליף אותו.
אולם אנו שומרים לעצמינו את הזכות שלא להחליף מוצר פגום אם הלקוח פתח את החבילה בצורה ברוטאלית ומשום כך גרם לפגם במוצר.
מוצר שנפגם על ידי חברת השילוח, ייבדק ויוחלף על-ידינו.
מדיניות החזרת מוצרים
התחרטתם והינכם מעוניינים לבטל את העסקה ניתן לעשות זאת עפ”י כללי חוק להגנת הצרכן.
מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הלקוח כולל הקדשות חריטות הדפסות חיתוכים שינויים והתאמות לא ניתנים להחזרה לפי חוק הגנת הצרכן.
אנא שלחו לנו מייל עם בקשה לביטול העסקה וציינו פרטים מזהים כגון מספר הזמנה על מנת שנוכל לחשב את גובה ההחזר הכספי.
חשוב להדגיש שלפי החוק בישראל ניתן להחזיר מוצרים רק שהם באריזתם המקורית השלמה.
החזרת/החלפת המוצר לכתובת האתר תתבצע באחריות הלקוח ועל חשבונו.
בכל מקרה לא יתקבל זיכוי בגין עלות המשלוח.
מוצר פגום יוחלף בהתאם לסייגים בחוק ולתקנון האתר.
אין אפשרות להחזרת ספרים מחברות קלפים זמירונים מוצרים בהתאמה אישית או מודפסים שופרות או כל מוצר אחר שנעשה בו שימוש לאחר פתיחה.
דברים חשובים לגבי ביטול עסקה
ניתן לבטל עסקה תוך 48 שעות מרגע קבלת המוצר.
לפי החוק ניתן לבטל את העסקה רק עבור מוצרים שמחירם הוא מעל 50 ש”ח ועד 3000 ש”ח.
עם קבלת המוצר חזרה אתם תזוכו בעלות המוצר לפי החוק בתנאים הבאים:
ניכוי של 5% ממחיר המוצר או 100 ₪ הנמוך שביניהם
ניכוי דמי עמלת כרטיס אשראי או פייפל 4%
ניכוי עלות השילוח כפי שמפורט בהזמנה.
הערה כללית אריזת מתנות
אריזת מתנה כרוכה בתשלום לפי המפורט באתר ונתונה לשיקולו הבלעדי של בעל האתר.
צריך להזמין פריט נוסף באתר לפי גכודל העטיפה של המתנה.
בהזמנות גדולות ניתן יהיה לבקש אריזת מתנה ללא תשלום.
הערה כללית לבחירת דגמים/צורות/צבעים/אבנים
באתר מתנות לנשמה קיימים מוצרים רבים שעשויים מקריסטלים מסוגים וגדלים שונים עם מבחר עצום של אבני קריסטלים לדוגמא מזרקות מים מקריסטלים שונים שלא ניתן בשלב זה להכיל את כולם באתר באמצעות התמונות. חפשו באתר מזרקות מים וקבלו את המבחר הקיים עם כל האופציות ואם אתם מחפשים משהו מיוחד אנא צרו עמנו קשר נשמח להיענות לבקשתכם.
חשוב לציין שמזרקות המים שלנו עשויות מאבני קריסטלים גולמיות וטבעיות ולכן ייתכן שינוי בגודל האבן, במרקם, בצורה ובגוון של הקריסטלים כפי שמצוין בתקנון.
הערה כללית למוצרים
אסור לראות במידע באתר זה כהמלצה או תחליף לטיפול רפואי. מנהלי האתר ובעליו מדגישים שהשימוש באבני חן וקריסטלים ובתכשיטים השונים אינו תחליף לטיפול רפואי קונבנציונלי ובכל בעיה רפואית חשוב לפנות לרופא. תכונות וסגולות אבני הקריסטלים ואבני חן והתכשיטים משמשים כטיפול אנרגטי משלים וכל אחד יתנהג לפי שיקולו האישי ואמונתו ובאחריותו האישית.
*. ט.ל.ח * * כל התמונות שבאתר הן להמחשה בלבד.
קראו את הפרטים המלאים בתקנון האתר המלא.
זכויות יוצרים תמונות תיאור ומלל
מתנות לנשמה אינה מייצרת או מחזיקה את המוצרים ולכן כל המוצרים/המחירים/תיאור המוצר יחד עם התמונות וזמן האספקה סופקו ע"י היצרנים והם באחריותם המלאה.
כל התמונות והתיאורים הם קניין רוחני של היצרנים שאנחנו מייצגים ו/או בעלי האתר וחלים עליהם כל החוקים של קניין רוחני ואין להעתיק/לשכפל ו/או לעשות שימוש ללא אישור ישיר של בעלי האתר.
ציטוטים מתוך ספרו של דון מיגל רואיס קול הידיעה בחסות אתר ויקי ציטוט
"הדבר היחיד שיש לנו הוא נקודת המבט שלנו. באמצעות נקודת המבט אנחנו מתארים את כל הדברים שאנו עדים להם."
"משעה שגיליתי שאנשים יוצרים את סיפוריהם וחיים בתוכם, לא יכולתי עוד להמשיך לשפוט אותם. איך יכולתי להתייחס לדבריהם באופן אישי, כאשר אני יודע שאני אך ורק דמות משנה בסיפורים שלהם?"
"בני האדם מחפשים ללא הרף אחר צדק, יופי, אמת - מחפשים להיות כפי שהיינו לפני שהאמנו בשקרים: מחפשים את העצמי האותנטי שלנו."
מתוך הספר קול הידיעה מאת דון מיגל רואיס מדריך מעשי לשלווה פנימית
אדם וחוה
הסיפור מנקודת מבט אחרת
אגדה קדומה ונפלאה שכמעט כולם כבר שמעו אותה, היא סיפור אדם וחוה. זהו אחד הסיפורים האהובים עלי, כי הוא מסביר באמצעות סמלים את מה שאני מנסה להסביר במילים. הסיפור של אדם וחוה מבוסס על אמת מוחלטת, על אף שכילד מעולם לא הבנתי זאת. זהו אחד השיעורים הגדולים ביותר שקיבלה האנושות, אך אני סבור שרוב האנשים מפרשים אותו לא נכון. אספר לכם את הסיפור הזה מנקודת מבט שונה, אולי מאותה נקודת מבט של זה שיצר אותו.
הסיפור הוא עליך ועלי. הוא עלינו. הוא סיפור על האנושות כולה, מאחר שכידוע לכם, האנושות היא ישות חיה אחת: גבר, אישה - כולנו אחד. בסיפור הזה אנו מכונים אדם וחוה, ואנחנו בני האדם הראשונים.
הסיפור מתחיל בזמן שהיינו תמימים, טרם עצמנו את עינינו הרוחניות, כלומר, לפני אלפי שנים. חיינו אז בגן העדן, שהיה התגלמות השמימיות עלי אדמות. גן העדן קיים כאשר עינינו הרוחניות פקוחות. זהו מקום של שלווה ושמחה, של חופש ואהבה נצחית.
בשבילנו - אדם וחוה - הכול היה אהבה. אהבנו וכיבדנו זה את זו, וחיינו בהרמוניה מושלמת עם הבריאה כולה. יחסינו עם אלוהים, בוראנו, היו שיתוף מושלם של אהבה, כלומר, היינו מאוחדים עם אלוהים כל הזמן, ואלוהים היה מאוחד איתנו. האפשרות שנפחד מאלוהים, זה שברא אותנו, לא יכלה לעלות על הדעת. בוראנו היה אלוהים של אהבה וצדק, ואנו האמנו ובטחנו בו. אלוהים העניק לנו חופש מלא, והשתמשנו ברצון החופשי שלנו כדי לאהוב וליהנות מהבריאה כולה. החיים היו יפים בגן העדן. בני האדם הראשונים ראו את כל הדברים מבעד לעיני האמת, כפי שהם, ואהבו אותם. כך היינו, וזו היתה הוויה נטולת מאמץ.
אם כן, האגדה מספרת שבמרכז גן העדן ניצבו שני עצים. האחד היה עץ החיים, שהעניק חיים לכל דבר שקיים, והאחר היה עץ המוות, הידוע יותר בשם עץ הדעת. עץ הדעת היה עץ נהדר בעל פירות עסיסיים, מפתים מאוד. אלוהים אמר לנו, “ומפרי העץ, אשר בתוך-הגן... לא תאכלו ממנו, ולא תיגעו בו: פן-תמותון.”
כמובן, הכול היה בסדר. אך מטבענו אנו אוהבים לחקור, ועד מהרה עשינו סיבוב + העץ... אם הסיפור זכור לכם, אתם כבר מנחשים מי גר בתוך העץ. עץ הדעת היה ביתו של נחש גדול שופע ארס. הנחש הוא עוד סמל למה שהטולטקים מכנים ‘הטפיל’, ואתם יכולים לשער למה.
הסיפור מספר שהנחש שחי בעץ הדעת היה מלאך שנפל, אשר בעבר היה המקסים מכל המלאכים. כידוע לכם, מלאך הוא שליח הנושא את מסר אלוהים - מסר של אמת ואהבה. אך מסיבה שלא ידועה לאיש, אותו מלאך שנפל לא עוד מָסַר את האמת, אלא מָסַר מֶסֶר שגוי. המסר של המלאך שנפל היה פחד, במקום אהבה; שקר, במקום אמת. למעשה, הסיפור מתאר את המלאך שנפל כנסיך השקרים, הוא היה שקרן נצחי. כל מילה שיצאה מפיו היתה שקר.
לפי הסיפור, נסיך השקרים התגורר בעץ הדעת, והפרי של אותו עץ - פרי הדעת - היה מזוהם בשקרים. אנחנו הלכנו אל העץ הזה, ושוחחנו שיחה מדהימה ביותר עם נסיך השקרים. היינו תמימים. לא ידענו. בטחנו בכל אחד, ושם פגשנו את נסיך השקרים, מספר הסיפורים הראשון, בחור חכם מאוד. עכשיו הסיפור נעשה מעניין קצת יותר, כי לאותו נחש היה סיפור משל עצמו.
המלאך שנפל דיבר ודיבר ודיבר, ואנחנו הקשבנו והקשבנו והקשבנו. כידוע לכם, כשאנחנו ילדים וסבינו מספרים סיפורים, אנחנו משתוקקים לשמוע כל דבר שמספרים לנו. אנחנו לומדים, וזה מפתה מאוד; אנחנו רוצים לדעת עוד. אבל כאן היה זה נסיך השקרים שדיבר. אין ספק - הוא שיקר, ואנחנו התפתינו על ידי השקרים. האמנו לסיפור של המלאך שנפל, וזאת היתה הטעות הגדולה שלנו. זאת המשמעות של האכילה מפרי עץ הדעת. הסכמנו וקיבלנו את מילתו כאמת. האמנו לשקרים; האמנו בהם אמונה שלמה.
כאשר נגסנו בתפוח, בלענו את השקרים שבאו עם הדעת. מה קורה כשאנו בולעים שקר? אנחנו מאמינים בו, ובום! עכשיו השקר הזה חי בתוכנו. קל להבין זאת. התודעה היא קרקע פורייה מאוד למושגים, רעיונות ודעות. אם מישהו משקר לנו ואנחנו מאמינים בשקר, אותו שקר מכה שורש בתודעתנו. שם הוא יכול לגדול ולהתחזק, בדיוק כמו עץ. שקר קטן אחד יכול להיות מדבק מאוד, להפיץ את זרעיו מאדם לאדם, כאשר אנו חולקים אותו עם אחרים. ובכן, השקרים נכנסו לתודעה שלנו, שכפלו מחדש עץ דעת שלם בתוך ראשנו, הכולל את כל הידע שלנו. אך מה אנחנו יודעים? בעיקר שקרים.
עץ הדעת הוא סמל רב עוצמה. האגדה מספרת שכל מי שיאכל מפרי עץ הדעת, יֵדע טוב ורע; ידע להבדיל בין הדבר הנכון לדבר השגוי, ידע מה יפה ומה מכוער. הוא יצבור את כל הידע הזה, ויתחיל לשפוט. ואכן, זה מה שקרה בתוך ראשנו. הסמליות של התפוח היא, שכל מושג, כל שקר, הוא כמו פרי שבתוכו זרע. כשהפרי נופל על קרקע פורייה, זרע הפרי יוצר עוד עץ. עץ זה מניב עוד פירות, ולפי הפירות אנחנו מזהים את העץ.
לכל אחד מאיתנו עץ דעת משלו, שהוא מערכת האמונות האישית שלנו. עץ הדעת הוא המבנה של כל אמונותינו. כל מושג, כל דעה, יוצרים ענף קטן בעץ הזה, עד שבסופו של דבר נוצר בנו עץ דעת שלם. משעה שעץ זה חי בתודעתנו, אנו שומעים את המלאך שנפל מדבר בקול חזק מאוד. אותו מלאך שנפל, נסיך השקרים, חי בתוך תודעתנו. בגרסה הטולטקית, מתואר טפיל שחי בתוך הפרי; אכלנו את הפרי, והטפיל נכנס לתוכנו. כעת הטפיל חי את חיינו. מספר הסיפורים - הטפיל, נולד בתוך ראשנו, והוא שורד בתוך ראשנו משום שאנו מאכילים אותו באמונה שלנו.
הסיפור של אדם וחוה מסביר כיצד האנושות נפלה מחלום גן העדן אל חלום הגיהינום; הוא מספר לנו כיצד הפכנו להיות כפי שאנו עכשיו. לפי הסיפור נגסנו רק נגיסה אחת מהתפוח, אך אין זה נכון. אני חושב שאכלנו את הפרי הזה במלואו, וחלינו מרוב שקרים ורעל רגשי. בני האדם אכלו כל תפיסה, כל דעה וכל סיפור שהשקרן סיפר לנו, אף כי לא היתה זו האמת.
באותו רגע נעצמו עינינו הרוחניות, ולא יכולנו עוד לראות את העולם בעיני האמת. התחלנו לתפוס את העולם בצורה שונה לגמרי, והכול השתנה עבורנו. היות ועץ הדעת היה בתוך ראשנו, יכולנו רק לתפוס ידע, יכולנו רק לתפוס שקרים. לא חיינו עוד בגן עדן, כי לשקרים אין מקום בגן עדן. כך איבדו בני האדם את גן העדן: אנחנו חולמים שקרים. אנחנו יוצרים את חלום האנושות כולה, באופן אישי ובמשותף, על בסיס שקרים.
לפני שבני האנוש אכלו מפרי עץ הדעת, חיינו באמת. דיברנו רק אמת. חיינו באהבה, ללא כל פחד. לאחר שאכלנו מהפרי, הרגשנו אשמה ובושה. שפטנו את עצמנו כלא מספיק טובים, וכמובן, שפטנו את האחרים באותה מידה. עם השיפוט באו הקיטוב, ההפרדה והצורך להעניש ולהיענש. לראשונה הפסקנו לנהוג בחביבות זה כלפי זה; הפסקנו לכבד ולאהוב את כל מה שברא אלוהים. כעת סבלנו, והתחלנו להאשים את עצמנו, להאשים אנשים אחרים, ואפילו להאשים את אלוהים. לא האמנו עוד שאלוהים אוהב וצודק; האמנו שאלוהים יעניש אותנו ויפגע בנו. היה זה שקר ולא האמת, אך אנו האמנו בכך, ונפרדנו מאלוהים.
מזווית זו קל להבין את כוונתו של המושג החטא הקדמון. החטא המקורי אינו מין. לא, זהו שקר נוסף. החטא המקורי הוא להאמין בשקרים שבאים מן הנחש שבעץ, המלאך שנפל. פירוש המילה “חטא” הוא החטאת מטרה (או באנגלית sin, שפירושו “ללכת נגד”). כל דבר שאנחנו אומרים, כל דבר שאנחנו עושים כנגד עצמנו, הוא חטא. חטא אינו קשור באשמה או בגינוי מוסרי. לחטוא משמעו להאמין בשקרים, ולהשתמש בשקרים הללו נגד עצמנו. מאותו חטא ראשון, אותו שקר מקורי, נולדו כל שאר החטאים שלנו.
כמה שקרים אתם שומעים בראשכם? מיהו השופט? מי המְדבר? מיהו בעל כל הדעות הללו? אם אינכם אוהבים, זה משום שהקול הזה לא נותן לכם לאהוב. אם אינכם נהנים מחייכם, זה מפני שהקול הזה לא נותן לכם ליהנות מהם.
ולא זו בלבד - לשקרן שבראשנו יש צורך לבטא את כל השקרים האלה, לספר את סיפורו. אנחנו חולקים את פרי העץ שלנו עם אחרים, ומשום שגם באחרים יש שקרן דומה, השקרים שלנו מעצימים זה את זה. כעת אנחנו יכולים לשנוא יותר. כעת אנחנו יכולים לפגוע יותר. כעת אנחנו יכולים לגונן על השקרים שלנו עד כדי כך שנהפוך לעיוורים ונדבוק בשקרים של עצמנו. בני האדם אפילו הורסים זה את זה בשם השקרים הללו. מי חי את חיינו? מי בוחר את הבחירות שלנו? נדמה לי שהתשובה ברורה מאליה.
כעת אנחנו יודעים מה מתרחש בראשנו. מְספר הסיפורים נמצא שם; זהו הקול שבראשנו. הקול הזה מדבר ומדבר ומדבר, ואנחנו מקשיבים ומקשיבים, ומאמינים לכל מילה. הקול הזה לעולם לא חדל לשפוט. הוא שופט כל מה שאנחנו עושים, כל מה שאיננו עושים, כל מה שאנחנו מרגישים, כל מה שאיננו מרגישים, כל מה ששאר האנשים עושים. הוא מלהג כל הזמן בתוך הראש שלנו, ומה הקול הזה מבטא? שקרים, בעיקר שקרים.
השקרים הללו תופסים את תשומת לבנו, כך שאנו יכולים לראות רק שקרים. זוהי הסיבה שאיננו רואים את המציאות השמימית המתקיימת באותו המקום, באותו הזמן. גן העדן שייך לנו משום שאנו ילדי השמיים. הקול שבראשנו אינו שייך לנו. כשאנו נולדים, הקול הזה לא קיים בנו. הקול בראשנו מגיע אחרי שאנו לומדים - ראשית את השפה, אחר כך נקודות מבט שונות, אחר כך את כל השיפוטים והשקרים. גם כשאנחנו רק מתחילים ללמוד לדבר, אנחנו מדברים רק אמת. אך לאט לאט, תוכנת עץ הדעת כולה מותקנת בתוך ראשנו, ובסופו של דבר, השקרן הגדול משתלט על החלום של חיינו.
אתם מבינים, ברגע שנפרדנו מאלוהים, התחלנו לחפש את אלוהים. בפעם הראשונה התחלנו לחפש אחר האהבה שהאמנו שאין לנו. התחלנו לחפש צדק, יופי, אמת. החיפוש החל לפני אלפי שנים, ובני האדם עדיין מחפשים את גן העדן שאבד לנו. אנחנו מחפשים את הדרך לשוב ולהיות כפי שהיינו לפני שהאמנו בשקרים: אותנטיים, אמיתיים, אוהבים, מלאי שמחה. האמת היא, שאנו מחפשים את עצמנו.
אתם יודעים, מה שאלוהים אמר לנו היה נכון: אם נאכל מפרי עץ הדעת, אנחנו עלולים למות. אכלנו אותו, ואנחנו אכן מתים. אנו מתים מפני שהעצמי האותנטי שלנו כבר לא נמצא. אותו אחד שחי את חיינו הוא שקרן גדול, נסיך השקרים, הקול הזה שבראשנו. אתם יכולים לקרוא לו חשיבה. אני קורא לו קול הידיעה.