קמעות קבלה יהדות מיסטיקה תכשיטי קמעות קמעות לשמירה והגנה ברכה בריאות דן רווה
קמעות ותכישטי קמעות למגוון סגולות
הקשר בין קבלה יהדות וקמעות
הקבלה היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית ועוסקת בחקר האלוהות, בריאת היקום והאדם. הקבלה מנסה למצוא מהות וסיבה לכל אירוע של הטבע והאדם וסודות המצוות היהודיות. הקבלה מחולקת לקבלה עיונית וקבלה מעשית ומבוססת על שני ספרי יסוד. הראשון ספר היצירה שלפי המסורת נכתב על ידי אברהם אבינו אבי תורת הקבלה המעשית. הספר השני הוא הזוהר הקדוש שלפי המסורת נכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י).
בקבלה קיימים עוד ספרים רבים כגון ספר רזיאל המלאך, ספר הבהיר, תלמוד עשר ספירות ואחרים.
עולם הקמעות שייכת לזרם הקבלה המעשית ומנסים לספק בטחון נפשי, בריאות והצלחה. הקמעות מחולקים לגלויים או נסתרים וחלקם מיועדים לאדם או למקום (בית מגורים או עסק).
לפי הקבלה העולם הגשמי כולל גוף האדם נברא ע"י אותיות וספירות ונשמת האדם ע"י עשרים ושתים האותיות מסיבה זו בקמע קבלי אמיתי משתמשים אך ורק באותיות. צירוף אותיות, מילים ומשפטים נותנת כוח והשפעה, בנושאים שונים, בהתאם לעריכתם. אדם הרוצה ליהנות מהקמע חייב להיות מודע לקמע.
הקמעות באתר מתנות לנשמה מבוססות על היסודות של שלמה המלך וכתובות בכתב עברי מקורי של המקרא במטרה לשמור על האותנטיות של הקמע וכן אותיות אלו שומרות על כלל הצנעה. העברית בכתב זה בקמעות היא בעלת עוצמה ופועלת ישירות על תת המודע. סוד הצלחת של קמע הוא בחירת משפטים הנכונים והמתאימים למטרה.
בקמע ישנם שלושה גורמים חשובים שבלעדיהם הוא לא יעבוד. תחילה יש פניה לגורם המתבקש לסייע זה יכול להיות הקב"ה או מלאך. הגורם השני הוא הגדרת הנושא שאותו אנו רוצים לפתור או לבקש עזרה כגון בריאות, שפע, פרנסה החלמה וכדומה והגורם השלישי והחשוב ביותר הוא הערת הניצוץ. בקבלה המילה ניצוץ מסמנת רצון והכוונה בקמע הרצון העצמי של האדם שעונד את הקמע לפתור את הבעיה שלו. ללא עזרה עצמית לא תתקבל העזרה הנכונה.
לחומר שממנו בנוי הקמע קיימת חשיבות משנית וראוי לציין שכל חומר מפיק אנרגיה כולל כוכבי השמים (אסטרולוגיה), צמחים ומינרלים (קריסטלים). אולם כל האנרגיה המופקת מהם היא אנרגיה משנית שאינה בוראת אלא משפיעה. האנרגיה של האותיות היא האנרגיה הראשונית והבוראת. כל מי שרוצה להיעזר באנרגיה צריך לבחור במקור של הקמע.
קמעות בקבלה
לפי הקבלה לכל אות יש אנרגיה רבת עוצמה ייחודית וצירוף האותיות למילים ומשפטים מעצים את הכוח בהתאם לתוכן הנוצר. למרות שהכוח העיקרי של הקמע נובע מצירוף האותיות לחומר יש ערך אבל משני. חומר הגלם הכסף שמשויך לספירת החסד הוא המתאים השכיח והפופולרי ביותר כחומר גלם לקמעות. נהוג לא לצפות את הכסף כי זה מפחית מכוחו ואם הוא משחיר פעולת הניקוי של הכסף עונה על הכלל הקבלי הראשי כי "יש לקבל רק על מנת לתת". בדרך זו בעל הקמע "נותן" תמורת קבלת עזרה ומגדיל את התועלת.
הטקסטים על הקמעות נלקחים מכתבי הקודש כמו התנ"ך, תהילים וכן גם טקסטים מתפילות שונות. חשוב לציין שקמעות זה עניין של אמונה וכל אחד מקבל את הדברים לפי הבנתו.
לפי המסורת היהודית המלך שלמה היה בעל ידע ייחודי לכתיבת קמעות ומכאן צמחה מסורת של חותמים וקמעות על שמו שחלקם קצת עוות מהמקורות. הקמעות באתר מתנות לנשמה מעוצבות ומתוכננות על פי תורת שלמה שכל קמע מעוצב ונכתב לתת פתרון לבעיה או משאלה מסוימת.
על פי הקבלה עדיף ולא רצוי לדעת מה משמעות המילים הכתובות על הקמע אחרת זה עלול לבטל אותו. בכל קמע באתר מתנות לנשמה ישנם שלושה גורמי יסוד שמעניקים לקמע את ערכו.
הקמעות באתר עוצבו ע"י דן נווה בסגנון עתיק בשפה עברית עתיקה שהייתה שמישה בידי המלכים דוד ושלמה בגימור של הקמעות שלי הוא כסף (סטרלינג 925).
הבדלים בין קמעות וחותמים
הגדרה לפי מילון ספיר: "קמע הנו פתק/חפץ כתוב ומיועד לריפוי, עזרה בכל תחום ונגד עין הרע, חותם משטח קשה שעליו חרוטה צורה וכשלוחצים אותה על חומר הצורה מוטבעת עליו"
החותם הוא החותמת של ימינו והקמע שונה ממנו בצורה מהותית. כל קמע מכיל לפחות שלושה גורמי יסוד. העניין (נושא הקמע), הסמכות (ממי מבקשים עזרה) ומצית הניצוץ (הרצון). הקמע מיועד לעזור לאדם במישור האישי, רוחני, גופני ונפשי. הקמע פונה אך ורק לישויות שבעליונים אבל קודם כל פונה למחזיק (בקמע) ומעיר בו תכונות ורצונות (ניצוצות) המתאימים לסוג העזרה המבוקשת. נוצר מעגל סגור בין האדם לעליונים.
מקובל שיש להתייחס רק לצד אחד של הקמע כאשר קמע שמכיל אותיות/צורות זהות בשני הצדדים אינו מקובל מבחינה קבלית ללא תועלת מכל סוג שהוא.
ע"ב השמות אותיות השער לשמות וגורלות
תכשיטים וקמעות רבים משלבים את ע"ב השמות(72 השמות) ולכן חשוב להבין את החשיבות שלהם.
הפרק בקבלה שהוא אולי החשוב ביותר בקבלה הוא השימוש באותיות ושמות והקשרם לגורל האדם. לפי הקבלה האותיות וספירות בראו את העולם הגשמי ועשרים ושתים אותיות בראו את נפש האדם. בספר היצירה מוזכר החשיבות של האותיות "עשרים ושתים אותיות חקקן, חצבן, שקלן והמירן, צרפן וצר בהם נפש כל, כל היצור ונפש כל העתיד לצור" ספר היצירה פ"ב מ"ב. הקבלה מבליטה ומדגישה את החשיבות הרבה שיש במושג ע"ב שמות מכאן בולטת החשיבות הגדולה שיש לשמו של האדם בכלל ולאותיות המרכיבות את השם בפרט.
מקור ע"ב השמות
מקור ע"ב השמות המקובל כיום הוא מהתורה וספר איוב. ידוע על שני מקורות מובילים לשמות הללו. הראשון, אשר בו משתמשים חלק גדול מהמפרשים, משייך את מקור השמות לשירת הים והשני לספר איוב.
שירת הים
חכמי הזהר חקרו כיצד נוצר נס של חציית ים סוף והגיעו למסקנה כי בשירת הים טמון פתרון הסוד. לאחר ניתוח שירת הים לפי תורת הקבלה יצרו שבעים ושתים קבוצות בנות שלוש אותיות כל אחת. לטענתם בשמות אלו הפעיל אלוהים את כל כוחות הבריאה למען בני ישראל.
מתיאוריה זו של שירת הים יצאה גרסה נוספת לפיה השמות הם חלק משמו המלא של האל ולכל חלק שם כזה יש יעוד וכוח משלו. הם מסייעים בפרנסה נגד עין רעה והחלמה וכדומה. צירוף כל השמות (72) הם שמו של האל אבל גרסה זו נוגדת את הדת.
פרשת איוב
גרסה השנייה למקור של ע"ב השמות, אשר מצטיירת כהסבר ההולם מהבחינה הקבלית ומכל בחינה הגיונית אחרת. ספר איוב הוא ספר על צדיקות טהורה כי איוב הוכיח שהוא צדיק אמיתי ואמונתו חזקה ועומדת עצמאית בזכות עצמה ולא בכות עושר או מצב גשמי כזה או אחר. בספר איוב שואל האלוהים את איוב (מפרק לח' עד מ' ועד בכלל) שבעים ושתים שאלות אשר ניתוחם מציג שבעים ושנים סוגי צדיקים. פירוט עמוק יותר ניתן לראות בספרו של הקבל הברק נגבי "ספר הספירות" שמסביר כיצד הגיע ל- ל"ו צדיקים ובכל סוג (קוד) של צדיק ישנה מערכת של ניצוצות (רצונות) אשר תפקידם, בין היתר, לסייע בבריאה הרוחנית.
"עשיה" עיצובים ברוח הקבלה ע"י דן רווה תכשיטים וקמעות לנפש ולנשמה
מדבריו של דן אומן הקבלה
"לימודי הקבלה פתחו לפני עולם חדש ודרכים נסתרות ותובנות אלו הובילו אותי לעולם היצירה והעיצוב. גילוי כוחן של האותיות בקבלה משך אותי לדרך חיים חדשה של עיצוב קמעות ותכשיטי כסף בשילוב האותיות שהם כלי הבריאה לפי תורת הקבלה . תכשיטי הקבלה והקמעות שלי מעוצבים לפי ספר היצירה מקור חכמת הקבלה. כוונותיי ומחשבותיי סביב עיצוב הקמע והתכשיט והאותיות ממוקדות לסייע לפתרון והגשמת משאלות חיים של האדם שעונד את הקמע ו/או התכשיט. לפי הקבלה הקמע ו/או התכשיט אמור להיות צנוע מכסף טבעי לא מצופה (הציפוי פוגע ביכולת הקמע ו/או התכשיט).
תכשיטי הקבלה והקמעות בעיצובי מחולקים לשני חלקים גשמי ורוחני המשלימים אחד את השני. הגשמי הוא התכשיט הקמע הפיזי והרוחני הם האותיות החרוטות בו. התכשיט הקמע במישור הגשמי הגלוי אשר נועד לגוף (עיניים). והשני אותיות במישור הרוחני הסמוי אשר נועד לנשמה (לב).
אני מכוון בעיצוב הקמעות והתכשיטים שלי שאנשים יביטו דרך הלב ולא דרך העיניים. העיצוב שלי נותן לתכשיט ולקמע מראה עתיק וטבעי ומאפשר לאנרגיה של האותיות ליצור את הגימור הנדרש. לב הקמע והתכשיט הוא האנרגיה העוטפת המסייעת לעונד אותו. מאחר והקמעות והתכשיטים בעיצובי עשויים מכסף טבעי ללא ציפוי הם נוטים להשחיר מעצם טבעם במטרה שהעונד אותם ינקה וישמור על הברק שלהם על מנת להעצים את הצו הקבלי העיקרי של "קבלה לשם נתינה" האדם מקבל סיוע מהתכשיט ומחזירו על ידי שמירת הברק."
דן מסיים בדבריו
כולנו מוקפים באור הבורא.
אלו שפותחים את ליבם מקבלים אותו.
המקבלים, החלו בחיים חדשים.
